If I ever leave this world alive

Jag håller på och rensar i mitt liv. Saker i alla fall. Jag har varit hem-hemma nu i tre veckor och för ett par dagar sedan började jag rensa i mitt rum. Jag blir irriterad ibland för att det ser ut som att jag fortfarande bor här. Det är saker överallt. Jag vet att man borde tycka det är skönt och hemtrevligt, men jag vill inte ha det så. Jag tror jag får för mig att det betyder att jag fortfarande verkligen bor här, och det vill jag inte. Trots att jag spenderat hela sommaren här och även julen.

Jag har lyckats rensa bort en del i alla fall. Fast inte synliga saker, utan mer sådant som ligger i bokhyllan med dörrar och lådor under sängen och sådant. Men det känns bra. För varje sak jag bestämmer mig för att skänka bort/slänga känns det lite bättre. Märkligt. Det blev mest VHS-filmer och böcker som gick. Och massa onödiga papper och sådant skit. Var uppe på vinden en sväng idag med och rensade lite. Fick även mina föräldrar att joina mig och slänga lite. Jag slänger dock inte sådant jag känner stark koppling till fortfarande. Har svårt att slänga mina Disney-filmer till exempel. På VHS. Och även lite andra filmer jag hade. De filmerna ÄR verkligen min barndom. Trots att jag till och med har ett par av dem på dvd nu. Men, men. Lär nog bli slängda någon gång i framtiden de med.

Så, mitt rum är sig fortfarande ganska likt, men det är egentligen inte så konstigt. Alla tavlor är kvar på väggarna, TV:n är kvar, och likaså är alla Buffy-boxar och Harry Potter-böcker. Har även glas och massa porslinskatter kvar. Det är sådant jag inte vill slänga, men som ändå tillhör ett annat liv och jag har inte behovet av det nere i Jönköping. Kanske är det bättre så som det är alltså. Men det är samtidigt kanske den känslan jag ogillar lite. Att så fort man kommer hem dras man tillbaks flera år i tiden. Man blir yngre så fort man kommer in. Nåväl, det är som det är. Snart åker jag i alla fall hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0