Bigger than us

Jag vet inte hur jag vill göra. Med livet alltså. Grafisk design vore fint att få jobba med, men det känns så osäkert för jag känner mig inte tillräckligt kreativ och duktig på det. Kanske skulle det bli bättre om jag bara kunde börja släppa lös tankarna och använda dem i mitt skapande. Jag har så mycket idéer i huvudet som jag aldrig får ner grafiskt sedan. Men så gör jag inte många försök heller, utan jag stannar innan jag ens öppnat pappret/photoshop/illustrator eller vad som nu kan tänkas behövas.

En termin kvar nu bara med. Det är ju galet. Vad ska jag göra sedan? Plugga annat? Försöka få jobb? Plugga utomlands? Plugga till kandidatexamen? Jobba utomlands? Bli apatisk? Alternativ finns ju, men jag är livrädd för allting, samtidigt som jag är förväntansfull. Till störst del rädd och ångestfylld dock.

Jag älskar ämnet jag pluggar. Jag kan sitta i timmar med detaljer utan att det blir tråkigt. När jag väl faktiskt jobbar då, det är väl det jag varit lite dålig på senaste tiden. Motivationen som inte riktigt varit närvarande. Men nu verkar det som att lite skarpa jobb dyker upp för mig, så jag känner mig mer peppad till det. Har svårt att göra saker till ingenting nämligen. Vi får se hur det blir med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0