We don't celebrate Sundays anymore

Jag är så glad över att jag tog beslutet att åka ner till Jönköping den 23 augusti för att påbörja ett nytt liv, fastän förutsättningarna inte var på min sida. Men allting fixade sig ju snabbt som jag skrev om tidigare och nu är jag bara glad. Finns saker som jag stör mig på, så som att jag fortfarande är inneboende och kommer vara det fram till sista september, men det är inte alltför långt kvar i alla fall. Då kommer jag istället flytta till studentboende med 15 min buss från stan och dela en trea med två okända personer. Spännande. Kanske inte heller det mest idealiska men bättre än detta, nu får jag eget rum på 18 kvadrat och får ner mina grejer hemifrån. Alla mina skivor till exempel! Åh! Glädje på det. Då kan jag göra vad jag vill när jag vill. Nästan i alla fall. Att få laga mat på riktigt är det jag längtar mest efter. Här undviker jag det eftersom man känner sig lite i vägen, så blir att jag lagar mat 0-1 gånger om dagen. Igår blev det pizza istället, idag lutar det åt färdiglagad micromat. Jag får se.

Insparksveckorna var galet roliga! Jag saknar dem lite faktiskt. Jag gillar att ha saker att göra hela tiden (särskilt när jag bor såhär) och i stort sett allt var roligt. Mycket alkohol blev det, elva dagar av tolv intogs alkohol för min del. Första veckan var dock lite lugnare ändå, för drack inga överdrivna mängder. På lördagen gick det utför iom dônkbrännbollen, men det var grymt roligt. Andra veckan. Ja. Behöver knappt nämnas. Det var roligt i alla fall! Sedan åkte jag hem till Åsbro fredag-onsdag för lite välbehövd vila, vänner och jobb. Tillbaks till Jönköping onsdag kväll och direkt till en förfest. Jag gillart!
Ja, föreläsningarna har också startat. Uppgift efter uppgift läggs på oss, menmen. Det är väl så det ska vara. Nu har jag precis gjort klart sista skissen för inlämning i alla fall. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0